טיפול קוגניטיבי התנהגותי
(CBT)

הטיפול המומלץ ביותר לטיפול בהפרעת חרדה חברתית הוא טיפול קוגניטיבי התנהגותי(CBT).
חרדה חברתית ברמה מתונה עד בינונית יכולה להיות מטופלת באמצעות טיפול CBT בלבד. במקרים בהם קיימת חרדה חברתית חמורה יותר, מומלץ לשלב לעיתים את הטיפול עם טיפול תרופתי. קיימים מחקרים רבים לאפקטיביות של אסטרטגיות הכוללות בתוכן חשיפה על חרדה חברתית.
CBT - טיפול קוגניטיבי התנהגותי
סוד ההצלחה של הטיפול הקוגניטיבי ההתנהגותי מוצלח טמון בהרבה עבודה עצמית,בהתמדה ובסבלנות רבה. יש להבין כי השגת מטרות יכולה לקחת זמן ממושך ואין סיבה להתייאש מכך, אלא לראות את השינויים הקטנים שחלים עם הזמן. ככל שתתרגל יותר את הטכניקות השונות כך רמת החרדה תרד באופן ישיר.

ובכאן באה לידי ביטוי העבודה העצמית ושיעורי הבית. רוב רובו של הטיפול נערך מחוץ לחדר הפסיכולוג, בחיים האמיתיים. כמובן שבטיפול תפקידו של הפסיכולוג הוא גם להציג סיטואציות מסוימות ואירועים שונים מנקודת המבט שלו, אך בשום אופן אסור שזה יבוא על חשבון החשיפות ושיעורי הבית.

כיצד טיפול קוגניטיבי התנהגותי יכול לסייע לך?

יינתנו לך באתר זה כלים רבים מתחום הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי על מנת להתגבר על החרדה. יש אנשים מסויימים שסובלים מחרדה חברתית ברמה נמוכה ולעיתים אינם זקוקים לטיפול פסיכולוגי. אותם אנשים יוכלו להסתפק בתרגילים ובטכניקות לעבודה עצמית.

מומלץ ראשית לעבור את מבחן ליבוביץ’ על מנת לאמוד את רמת החרדה. יש לקחת בחשבון שרמת החרדה יכולה בהחלט להשתנות בין תקופה לתקופה ולכן לעבור את המבחן לפחות פעם בחודש. אין מה לחשוש, מדובר בתרגיל שלא ייקח לך יותר מ-5 דקות.

אם רמת החרדה שלך מאופיינת כנמוכה ניתן בהחלט לעבוד עם הכלים והטכניקות השונות בצורה עצמאית. יחד עם זאת, יש לסייג ולומר כי לכל אדם עם רמת חרדה מסויימת מומלץ על טיפול פסיכולוגי כטיפול משלים. כמובן שגם קיימות אופציות משלימות כגון טיפול קבוצתי או תרופות נגד דיכאון.

אם כלים כגון דפי מחשבות או חשיפה זרים לך, אין לך ממה לחשוש. הם מוסברים בצורה ברורה ונהירה וניתנים ליישום על ידי כל אחד. אם אלה הם צעדיך הראשונים בתחום אנו מאחלים לך בהצלחה. אתה הולך לגלות עולם מופלא שצפוי לשנות לך את החיים.